Friday, October 22, 2010

makin teraSa

bahang temuduga inspektor poLis lelaki/wanita sedang hangat di jalankan seluruh malaysia..setiap ari kat pOrtal pDRM mcm2 pengalaman yg telah mereka lalui..tak kurang jugak ade yg berkongsi soklan yg di tanya semasa tebiu mereka..i'm really appreaciate to them...tapi walaupOn da baca tips2 tu aku masih terasa kekurangan nya..self esteem akan datang dengan tiba2.. hurmmm..risO laa.rasa mcm banyak benda je tak tao.rasa mcm lost or blank seketika..paling aku risokan ialah aku blank mcm time aku temuduga Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi ri tu...aku memang serius ketaQ2 n bLur2..OMG!!harap kejadian tu tak jadi la kali neh..aku mengharap sangat berjaya kali neh.. ...ade yg dapat dan ada yg gagal.ooowwhhh lagi2 la aku tambah2 riso..besfrenz aku pesan jangan mengharap sangat..kalu tak dapat mesti ada hikmahnya... kat sini aku bagi antara sOklan ynG aku kumpuL dari kawan2 aku yg dah pegi tebIu tu..

****satu sesi temuduga ada 20 candidates... saya dapat giliran no. 7... soalan pertama...apa saya buat sekarang... bapa gaji skrg..sudah bapa lama keja..ayah keja apa? mula la soalan merapu... terangkan mbe, apa itu adun, sapa bole jadi p.menteri.. apa yang kamu paham tntg kebebasan beragama.. sapa amik kos finance, marketing, account...rajin2 amik tau pasal dunia global...(di ingatkan suma dalam b.i) panel kedua... terangkan jabatan yg ada dlm polis.. apa beza setiap jabatan.. kpn dan t.kpn baru.. rakan cop.. bapa no rakan cop...ada daftar rakan cop or tidak... sapa yg mask dulu kalau da rusuhan berlaku.. polis di bawah kementerian mana.. sapa menteri dan timbalan nye...apa tugas polis.... panel ketiga... bapa rukun iman..terang kan apa yg kamu paham qada n qadar..

No comments:

Post a Comment