Friday, November 12, 2010

sYukur keHadrat ILLAHI

aLhamdulillaH sYukur tak terhingga ke hadrat YANG MAHA KUASA...tak terkata semua nya..akhirnya tarikh keramat 11 NOV 2010 berakhir dengan baik...keputusannya pon dah dapat..syukur sesangat..

ucapan terima kasih tak lupa buat mak dan ayah yg endokan kejayaan anakmu ini..sahabat handai yg sentiasa menyokong dan membantu...jasa kalian hanya ALLAH saja mampu balas..

pagi tu kol 6.30 aku da kuar umah..smpai BaLAI POLIS PASIR PUTEH tu aku tgok tadak sapa lagi..aduh takkan sume calon tak sampai lagi..takkan kot..then aku nampak 1 gurl neh ngan mummy dia..member yg baru kenal kat FB's pon baru on the way..hurmm dah kol 7 neh..sepatotonya 7.15 da stat..tak pe la..aku pon ajak gurl yg ngan mummy dia nek kat tempat fizikal test ri tu...

dah lapor diri amek kedatangan sume kami di bawa masuk ke bilik temuduga utk melihat dulu keadaan dan etika masuk bilik temuduga...berdebak debuk jugak menunggu turn..aku org ke 16..aduh sorang2 da kuar..setiap sorang yang da lepas aku tanya soklan apa di tanya..tadak nak malu2 dah...ye la mana tau soklan tu kuar lagi ker tak ke untung aku.hehehe

akhirnya turn aku pon tiba...aku melangkah masuk...

assalamualaikum DATO" SERI...jemput duduk~

first sekali dia suh 'wat r u doing now' aku pon speaking laa..pas tu please tell about ur self..

kemudian soklan bertukar ke panel kedua...
** bole cik terang kan apa itu internet??
**siapakah yg layak utk mengundi?
**berikan nama perdana menteri berserta gelaran..masa neh aku lupa lak TUN HUSSIN onn ialah bapa perpaduan..tp DATO neh baek..kalu silap dia gtau jawapan..hehehe

selesai jawab pindah ke panel ke 3 lak..

**kali neh lebih kepada PDRM
DATO tu kata ada 1 peristiwa sebuah balai diserang di JOHOR..apakah nama balai tersebut?
memandangkan awak anak anggota polis mesti awak slalu tgok insigna polis..bole awak jelaskan maksudnya??
aduh..bab neh aku study cket2 jaa..mmg aku men hentam jer..ahahaha.last skali aku ckp kat bawah logo tu ade tulis tepat adil berhemah..datok tuu cuba provok aku..aku ckap sya yakin dengan keputusan saya datok.ari2 saya tgok..hahaha. dia ckp oke t kuar awak tgok tulis pa then masuk blik gtau jawapan..

daLam 5 minit menanti jawapan...setiausaha tu pon masuk...katanya~ terima kasih kerana berminat utk menyertai pasukan ini..dan sanggup meluangkan masa utk temuduga hari ni..saya harap awak bole trima apa jua keputusan dari saya..perghhh..da macam dalm AF lak rasa...TAHNIAH cik CALON SESUAI...
alhamdulillaH sesaNgat..rasa mcm nak jatUh air mata time tuh!!





No comments:

Post a Comment